Bu kitap günümüz iktisat yazınının hakkınca anlaşılması için kaçınılmaz hale gelen temel matematiksel yöntemleri, iktisat öğrenimi gören öğrenciler tarafından kapsamlı olarak öğrenilmesi için yazıldı. Ne yazık ki, çok kimse için matematik öğrenme acı ilaç alma gibidir - mutlaka gerekli ama son derece tatsız bir iş. "Matematik korkusu" olarak da adlandırılan böylesi bir tutumun kökeni -inanıyoruz ki büyük ölçüde matematiğin öğrencilere sunulmasında sıklıkla izlenen o uğursuz tavırda yatmaktadır. Kısa ve öz olmanın zarafet olduğu inancıyla, açıklamalar çoğu zaman açıklık sağlamayacak ölçüde kısa tutulmakta ve bu da öğrencilerin kafasını karıştırarak hak etmedikleri bir entelektüel yetersizlik duygusuna yol açmaktadır. Aşırı formal bir sunuş tarzı, sezgisel açıklamalar ve "geçerliliği" konusunda örneklerle desteklenmediğinde motivasyonu ortadan kaldırabilir. İşlenen konularda dengesiz bir ilerleme, belli bazı matematiksel konuların gerçekte olduklarından daha zor görünmelerine yol açabilir. Son olarak, alıştırma problemlerinin münhasıran karmaşık ve zor tutulması, arzu edildiği gibi düşünmeyi teşvik etmek yerine öğrencinin kendine güvenini yerle bir edebilir.
Kitabın yazarları kitapla ilgili yazdıkları önsözde yukarıda sıralanan olguları dikkate alarak kitabın yazı sürecini şöyle özetlemişler: "Bütün bunları dikkate alarak, korku yaratan özellikleri en aza indirmek için çok ciddi bir gayret sarf ettik. Üstü kapalı açıklamalar yerine, olabildiğince sabırlı açıklamalar verdik. Üslubu bilerek resmiyetten uzak ve "okuyucu dostu" olarak seçtik. Rutin olarak, kitabı okurken öğrencilerin kafasında oluşabileceğini düşündüğümüz soruları öngörmeye ve cevaplamaya çalıştık. Matematiğin iktisat için geçerliliğini vurgulamak için öncelikle iktisatçının analitik gereksinimlerinin ilgili matematiksel tekniklerin incelenmesini gerektirdiğini gördükten hemen sonra, bu teknikleri uygun iktisadi modeller ile örneklendirerek sunduk. Yine, matematiksel aletler çantasını, temel nitelikteki aletler daha sonra ele alınacak daha ileri aletler için bir atlama taşı hizmetini görecek şekilde çok dikkatlice geliştirilmiş bir program üzerine inşa ettik. Uygun olan her yerde, grafiksel gösterimlerle cebirsel sonuçlar görsel olarak desteklendi. Ve alıştırma problemlerini, yeni başlayanları farkında olmaksızın hayal kırıklığına uğratacak ve gözünü korkutacak keskin meydan okumalar olarak değil de kavramalarını kolaylaştıracak ve kendine güvenlerini pekiştirecek alıştırmalar olarak tasarladık."
İçindekiler:
Matematiksel İktisadın Doğası
İktisadi Modeller
İktisatta Denge Çözümlemesi
Doğrusal Modeller ve Matris Cebri
Doğrusal Modeller ve Matris Cebiri (Devamı)
Karşılaştırmalı Durağanlıklar ve Türev Kavramı
Türev Alma Kuralları ve Karşılaştırmalı Durağanlıklarda Kullanışları
Genel Fonksiyon Modellerinde Karşılaştırmalı Durağanlık Çözümlemesi
Optimizasyon: Denge Çözümlemesinin Özel Bir Çeşidi
Üstel ve Logaritmik Fonksiyonları
Birden Çok Seçim Değişkeni Durumu
Eşitlik Kısıtlamaları Altında Optimizasyon
İleri Optimizasyon Konuları
İktisadi Dinamiklik ve İntegral Kalkülüsü
Sürekli Zaman: Birinci-Mertebe Türevsel Denklemler
Yüksek Mertebe Türevsel Denklemler
Kesikli Zaman: Birinci-Mertebe Fark Denklemleri
Yüksek Mertebeden Fark Denklemleri
Eşanlı Türevsel Denklemler ve Fark Denklemleri
Optimal Kontrol Teorisi
(Tanıtım Bülteninden)
-
|
TAKSİT |
TAKSİT TUTARI |
TOPLAM TUTAR |
Peşin |
849,92 |
849,92 |
2 |
457,26 |
914,51 |
3 |
308,75 |
926,24 |
4 |
236,60 |
946,39 |
5 |
192,85 |
964,23 |
-
|
TAKSİT |
TAKSİT TUTARI |
TOPLAM TUTAR |
Peşin |
849,92 |
849,92 |
2 |
457,26 |
914,51 |
3 |
308,75 |
926,24 |
4 |
236,60 |
946,39 |
5 |
192,85 |
964,23 |
Ürüne ait yorum bulunamadı.